fbpx

3 probleme – 3 solutii

CSBN Nutrition- more than diets - science, genetic tests&diets, personalized nutrition

3 probleme – 3 solutii

#1. Sedentarismul – peste 1/3 dintre romani sunt supraponderali, iar statisticile sunt ingrijoratoare. Viata noastra s-a simplicat mult, in secolul vitezei, tehnologia modernă ne permite să rezolvăm aproape toate probleme direct de pe laptop, tabletă sau telefonul mobil, economisind astfel timp. Acum nu mai este necesar să ne deplasăm pentru plata facturilor, cumpărături, etc. Economisim timp, dar nu mai facem mișcare. Ne petrecem cea mai mare parte a zilei pe scaun, fie în mijloace de transport, fie la birou și nu ne dăm seama cât de periculos este asta pentru sănătate, conducand în timp şi la un tonus muscular scăzut, si probleme sănătate.
In permanenta aud – nu am timp sa merg sa ma antrenez, sau sa merg la aerobic, mi-e greu sa ma mobilizez – atunci faceti exercitii acasa! DA! In timp ce va uitati la emisiunea/serialul favorit/a, puteti face exercitii si astfel va cresteti rata metabolismului bazal, ardeti mai multe calorii si veti slabi mult mai usor!
Luati atitundine! Optati sa mergeti la job cu bicicleta, parcati mai departe astfel sa mergeti pe jos 10 minute; sau alegeti sa parcurgeti distanta pana la munca pe jos; iesiti la plimbare; mergeti in vizita la rude pe jos, mergeti la cumpararuri pe jos si daca aveti bagaje, rugati sa vina dupa dumneavoastra sau luati un taxi.

#2 Portiile – mancam prea mult! Mancam mult prea mult! Ceea ce nu consumam se depune pe ici, pe colo.
In concluzie, mancati portii corespunzatoare varstei si activitatii fizice depuse; si nu uitati 2/4 din farfurie zilnica sa fie fructe si legume bogate in minerale, vitamine, fibre, 1/3 glucide si amidonoase in special integrale, bogate in complex de B – uri (vitamine) si 1/3 proteine de inalta calitate animale sau vegetale, pentru refarea tesutului muscular si adaugati langa 1 portie de lactate – 1 pahar de lapte, ½ cutie de branza (200g).

#3 Mancatul emotional – Multe persoane folosesc mâncarea drept “pansament pentru suflet” şi o utilizează ca si sursă de confort, pentru a alunga plictiseala, singuratatea, stresul sau o folosesc pe post de recompensa. Mâncăm emotional atunci când suntem tensionati, luam o pauză de la birou, când ne uitam la un film sau ne recompensam după o zi dificilă, chiar dacă nu ne este foame.
Mănâncati doar când ne este foame şi evitati să faceti altceva în timpul acesta. Totodată, învaţati să distingi foamea de alte nevoi cum ar fi cele emoţionale sau setea.