fbpx

Diferenta dintre a SLABI si a PIERDE DIN MASA GRASA (tesutul adipos)

CSBN Nutrition- more than diets - science, genetic tests&diets, personalized nutrition

Diferenta dintre a SLABI si a PIERDE DIN MASA GRASA (tesutul adipos)

Cine are nevoie de Nutritionist, cand exista Dr. Google, care ofera “diete minune”, cu miile, si promite marea cu sarea SI UNDE MAI PUI CA ESTE SI GRATIS?! 🙂
Zis si facut, dam search, ne uitam, cantarim, alegem, achizitionam ingredientele si un cantar – gata de maine la dieta!
Cei care vor sa slabeasca din grasime si nu din muschi, nu ar trebui sa fie prea interesati de scaderea in greutate, CI DE REDUCEREA PROCENTULUI DE GRASIME CORPORALA. Pierderea din greutate nu asigura neaparat ca raportul dintre grasime si muschi devine mai bun, din cauza ca o mare parte din kilogramele pierdute pot insemna masa musculara.
Scaderea in greutate se refera la miscarea acului cantarului in favoarea noastra, in minus, fara sa stim, cum se intampla, in cazul in care apelam la analiza corporala prin biomimpedanta, care indica daca ati pierdut apa, ati scazut din masa musculara sau daca ati consumat grasime. De multe ori cand cineva slabeste urmand o dieta hipocalorica, valoarea care apare pe cantar este o valoare inselatoare.
In cazul in care cantarul arata cu 3 kg mai putin decat cu 1 saptamana in urma, e foarte probabil sa fi pierdut apa din corp sau, chiar mai rau, masa musculara. Cand urmati metode rapide de slabire si manancati mai putine calorii decat consumati intr-o zi, corpul va avea nevoie sa utilizeze din depozitele de energie pentru a functiona normal – va consuma glicogenul din muschi, in loc de grasime pentru a avea energie, iar masa grasa va fi chiar mai mare sau egala cu cea de la care ati plecat.
Si in final, dupa o perioada organismul, in scop de supravietuire, se adapteza la noile conditii de hrana putina, prin urmare isi va incetini metabolismul, care este motorul organismului, direct responsabil de arderile calorice, adaptindu-l la ceea ce ii puneti in farfurie – la acest punct veti constata ca nu mai slabiti. chiar daca v-ati hotarat sa faceti miscare.
Metabolismul poate fi accelerat prin miscare (sportivii au cele mai mari rate metabolice), dar si printr-o dieta bogata in legume (fibre, vitamine si minerale), proteine de calitate, dar saraca in grasimi animale si trans, dar asta este o alta poveste, despre care va voi poveste intr-un articol viitor.
Dieta inseamna stil de viata, sa invatam sa avem o alimentatie corecta, echilibrata, iar schimbarea obiceiurilor de zi cu zi si un Nutritionist va va ajuta in lupta cu kilogramele, sa slabiti sanatos, nu doar sa pierdeti cateva kilograme.

Este important sa manâncati cele 3 mese principale ale zilei la orele potrivite. Va sfatuiesc sa luati micul dejun pâna in ora 10.00, prânzul pâna la ora 17.00 iar cina nu mai târziu de ora 20.00, sau, cu cel puțin 3-4 ore inainte de culcare.