fbpx

Vreau sa slabesc! De unde incep?!

CSBN Nutrition- more than diets - science, genetic tests&diets, personalized nutrition

Vreau sa slabesc! De unde incep?!

Motivatia de a slăbi este diferită în funcţie de fiecare persoană: de la cea estetică, până la a fi în formă fizică excelentă sau pentru a preveni o boală. Intensitatea acestei motivaţii va determina momentul în care veti fi pregatit să faceti această schimbare, cât şi durata schimbării.

1. Deficit caloric prin dieta si controlul portiilor.
Dar, atentie! Dacă mănânci mai puțin decat un deficit caloric optim, deficitul caloric prea mare duce și la pierderea masei musculare.

2. Este important sa manâncati cele 3 mese principale ale zilei la orele potrivite. Va sfatuiesc sa luati micul dejun pâna in ora 10.00, prânzul pâna la ora 17.00 iar cina nu mai târziu de ora 20.00, sau, cu cel puțin 3-4 ore inainte de culcare.

3. Alimentatie echilibrata nutritional:
a) Proteine, pentru sustinerea masei musculare; de origine animale, cât şi vegetala: carne, peşte, ouă; leguminoase: quinoa, nuci, migdale crude, orez brun, soia

b) Glucide din alimente care se aborb lent: fructe, legume, orez brun, fasole boabe, linte, năut, mazăre, paste integrale, cereale, pâine integrală

c) Lipide “bune” din peşte, ulei de măsline, seminţe, nuci, migdale crude, avocado, carne albă, ouă şi lactate proaspete.

4. Nu va mai grabiti sa slabiti – aici este problema, toata lumea isi doreste sa ia o pastila si sa dispara kilogramle in plus, la fel ca si o tableta de analgezic pentru durerea de cap, astfel incat oamenii adopta diete extreme, pierd din masa musculara.

5. Hidratare, 30 – 35ml/Kg corp de apa.

6. Activitate fizica. Partea cea mai importanta a oricarei diete este formata din exercitiile fizice pe care le faci. Trebuie sa va asigurati ca faceti minim 10.000 de pasi intr-o zi pentru a va mentine intr-o forma buna. 10 de miscare continua, controlata, pot avea acelasi rezultat, precum si alergarea a 5 km pe zi.

7. Cum gatim alimentele? Legumele se pot servi si crude, si/sau alte moduri sănătoase de preparare: grill, grătar, cuptor, fiert sau la abur.